خراسان رضوی رتبه نخست تولید خربزه در کشور

خراسان رضوی با ۲۳ هزار هکتار سطح زیر کشت رتبه نخست تولید خربزه را در کشور دارد.

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی گفت:  سطح زیر کشت محصول خربزه در خراسان رضوی ۲۳ هزار هکتار است که در شهرستان‌های تربت جام، تایباد و مشهد این محصول بیشتر کاشت می‌شود.

حمید حاجی نژاد با بیان اینکه که شهرستان تربت جام با سطح زیر کشت و تولید بیشتر این محصول رتبه نخست را در استان دارد افزود: ارقام خربزه در این استان خاتونی و مشهدی است که میانگین تولید محصول خربزه در هر هکتار ۲۵ تن است.

وی گفت: بیش از ۶۰  درصدمحصول خربزه این استان به دیگر استان‌های کشور حمل می‌شود و ۴۰ درصد دیگر در داخل استان مصرف می‌شود.

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی افزود:با اجرای شیوه‌های کاشت و اجرای سیستم‌های آبیاری  حداقل ۵۰ درصد کاهش مصرف آب را در محصول خربزه داریم.

خرید گندم در استان به مرز ۳۶۰ هزار تن رسید

حاجی نژاد در ادامه با بیان اینکه خرید گندم در استان خراسان رضوی تاکنون به ۳۵۷ هزار تن رسیده است گفت: کار خرید گندم از ۲۸ اردیبهشت ماه در ۲۸ مرکز خرید دولتی و مباشردر حال انجام است که  پیش بینی می شود  ۳۶۰ هزار تن گندم از کشاورزان خریداری شود.

وی افزود:با وجود  وضعیت خشکسالی و کاهش بارندگی‌ها دراستان استفاده از بذرهای اصلاح شده و تغذیه مناسب در مراحل کاشت و داشت موجب شد میزان خرید گندم نسبت به سال زراعی گذشته ۱۸ درصد رشد داشته باشد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.